ESP8266 projektek

ESP8266 projektek

ESP8266 kezdőknek - hogyan kell igazán vegyenek részt

2016. december 28. - hpapagaj

Az elmúlt napokban, már többször találkozott a problémával, hogy egyes olvasók szeretnék használni egy modult ESP8266 (főleg ESP-12), de nem tudja, hogyan, hogy vegyenek részt az alapos és megbízható többnyire működött. Ezért úgy döntöttem, hogy írok egy cikket, amelyben megpróbálom összefoglalni a tapasztalataimat, és leírja a bevonása, amit használni, és hogy én már elégedett.

 

Először is, számos tanulsággal:

  1. SOHA ne csatlakoztassa GPIO közvetlenül az ESP 3V3, vagy GND !!! Néhány ezek közül az elején a program generált jelek, ami károsíthatja a belső tranzisztorok, amikor részt vesz a "kemény".
  2. Használjon jó minőségű áramellátás - Láttam egy kétségbeesett ember, aki próbálja a hatalom az ESP csak 3V3 kimenete FTDI átalakító - ez (talán) nem működik, amíg a felvétel FW, de ez zavarja a normális menetében a processzor! Tápegységek névleges 3V3 I / 500 mA
  3. Alapvető kapcsolat hardver alapul ajánlott kapcsolatok, ez jelenik meg a dokumentációban az Arduino mag ESP8266

ESP_improved_stability

Idővel jöttem kismértékű módosításával komponens értékek, amelyek fogom leírni az alábbiakban, de először a fontosságát az egyes elemek:

R4 ellenálláson meghatározására használják a megfelelő nyugalmi szintje a RESET bemenet SoC. 10k elegendő laboratóriumi körülmények között, de elhelyezése a területen, vagy ipari környezetben, azt bizonyította, hogy csökkentsék a méretét 4k7.

Az R1 ellenállás meghatározására használják szintek CHIP a POWER DOWN bemenet, gyenge pull-up, ami be van építve a belső SoC nem elég, így meg kell csatlakoztatni külső ellenállás 10k.

Az R2 és R3 együtt értéket GPIO2 meg, hogy hogyan SoC viselkedés bekapcsolásnál. Lehetőségek a következők:

GPIO 0 GPIO 2 GPIO 15
UART Download Mode (Programming) 0 1 0
Flash Startup (Normal) 1 1 0
SD-Card Boot 0 0 1

Számunkra ezért megfontolásra UART módban le a firmware feltöltése és a Flash Üzembe normál működéshez. Az ellenállások értékei, amelyek bizonyítottan nekem 4k7 R2 és R3 mint 2k2. Adok még tovább felhúzó ellenállás 4k7 a GPIO2 - de ez az ellenállás nem szükséges, mert ott ESP12 mellékel kék LED, amely biztosítja a megfelelő szintre. Ha azt szeretnénk, hogy az ESP programban, én úgy, hogy GPIO0 húzza GND keresztül ellenállása 120 ohm, és kapcsolja be a készüléket. Megvárom villog a LED-ek, GPIO0 kibocsátási és azonnal kezdjük feltölteni a firmware-t.

C1 kondenzátor eltorlaszolhatóak tápfeszültség - multiméter közben mérni áramfelvétel 60mA, de valójában ezek a pillanatok sugárzott áramcsúcsokat hogy elérje több mint 300m. Ezért ez a kondenzátor párhuzamosan nagyobb minőségű elektrolit kapacitású legalább 47uF - nagyon szép videó egy magyarázat ebben a témában elérhető kell tenni itt.

Csökkentett energiafogyasztás - Deep Sleep Mode

Gyakorlatilag az egyetlen módszer eddig feltárni, hogy a fogyasztás csökkentése, és ezáltal legalább valamilyen forgalmat akkumulátor használat DeepSleep mód. Az elv egyszerű - mielőtt DeepSleep hogy lényegében az egész rendszer leáll, az időzítőt a kívánt időpontra. Ennek letelte után a kimeneti szint nem GPIO16 L. kombinálása GPIO16 a RESET terminál ellenálláson keresztül egy (sajnos az ellenállás értékét kell időnként laborovat - amit eddig bizonyítottan értéke 150 ohm) érjük el újraindítani a teljes kerülete után timeout. Tehát minden működik úgy, hogy az ESP rendszer visszaáll a beállított ideig - itt azt kell elkalandoztam egy kicsit, hogy a firmware-t. Azt találtuk, hogy ha azt követően minden kezdje újra beállítani a WiFi része csatlakoztatható az AP és SDK még átírta a belső konfiguráció, amely flash memóriában. Sajnos azonban ez a memória korlátozott számú átirata, ami ugyan az akkumulátort, és gyakori használata Mély alvás vezethet gyors romlását memória és erőgépekkel. Bypass tud úgy, hogy letiltja az SDK mentéshez villogni. A cikk végén letölthető az új verzió a könyvtár WiFiConfig hogy ez már így kezelt (jelenleg kezeli alkalmi kár WiFi konfigurációs flash, találkozott Mr. Šimoník).

Nos, ez minden valójában ... Vagy tényleg nem - én voltam az egyik olvasó, kezdő, kérte, hogy egyszerűsíteni a dolgokat még magyarázható. Tudod, sajnos, hogy ezen az oldalon nem lehet - Nem akarom, hogy ismertesse a program alapvető szerkezetét és funkcióját könyvtárak, hogy én is érzem, hogy jogosultak - különösen, ha nem én írtam én és azok csak tudják, egy tanulmány a forráskódot. Szívesen elmagyarázom, hogy mi lesz, de nem elsődleges felelős azért, mert nem csinál semmit, és én projektek kerülne � hacsak valaki segített

süti beállítások módosítása