ESP8266 projektek

ESP8266 projektek

WeMod D1 vs Wino

2017. január 04. - hpapagaj

Ha keres egy alkalmas platform a tárgyak internete és a vezeték nélküli kommunikáció Egyszer hozzájárult a projekt Kickstarter Wino (a képen balra). Az az elképzelés, én és esett egy nagy hasznát Cortex-M0 processzor az ideális az ár / teljesítmény arány. Board jött 10 hónap, de a lelkesedés lassan átadta helyét a kiábrándulás. Annak ellenére, hogy ez egy német projekt, így nekem minden jön vissza, befejezetlen, amíg a végén - miután az összes, még abban az időben írom ezt a cikket, egy linket egy weblapon Wina, ki vezet letöltése HW adatokat akár 404 (http: / /wino-board.com/index.php/en/?Itemid=672) és szakasza alapján példák képzeltem valójában valami más, mint csak egy kép (http://wino-board.com/index.php/en/wino -board / példákat). Szerencsére tettem találni egy megfelelő lemez Jirka meteorológiai állomás futott a projekt Wemos.cc kifejezetten Wemos.cc D1 mini (a képen jobbra).

 

IMG_9632_crop_web

 

Így aztán nem habozott, és elrendelte, hogy a teljes készlet és az érzékelő DHT11 (tudom DHT11 használhatók fel a szobájában, de számítok az új tervezet pajzs DHT22). Amikor a csoport érkezett december elején, már más gondok, és nem az idő, vagy a hangulat, hogy játsszon. Már javult a helyzet, szeretnék írni egy rövid összehasonlítást a két modul.

 

Wino

IMG_9533_web

 

Plate ötvöző Cortex M0 32 bites processzor 128kB Flash memória és 16 KB RAM, komplett WiFi SoC ESP8266EX alátámasztott, egy ismeretlen flash memória. Mivel az üzletek maguk Wino táblák és pályán nem túl Breadboard barátságos, Rendeltem egy jelentést a terjeszkedés 3.3V stabilizátor és egy USB csatlakozó feltöltéséhez szkripteket. Tedd Arduino IDE kellett telepíteni támogatást Arduino SAMD és Wino kommunikációs könyvtárat. A végeredmény szánalmas de nekem - a hiányzó példák, nagyon kicsi közösség, képtelen OTA programozás és hála az apró kerámia antenna és lényegesen rövidebb tartományban okozta a nagy csalódás (és ezzel nem vagyok egyedül - ti. http://wino-board.com/).

WeMos D1 mini

IMG_9623_crop_web

A tábla tartalmaz egy "standard" modul ESP12E, személyzettel ESP8266EX SoC, 4 MB Flash memória. USB interfész, a chip CH340, amely vettem miután viszonya FTDI driver. A modult szállított firmware telepítése NodeMCU LUA. A modul a pályán mindkét irányban egy barátságos váll breadboard és programozása Arduino IDE nem volt egyetlen probléma. Így számomra az egyértelmű választás -, hogy az ár ($ 6 százalék WeMos még DHT pajzs, míg 15EUR per Wino USB Shield) és a használat mértéke a saját igényeinek.

süti beállítások módosítása